Nosztalgia villamosok és járműparádé Kamaraerdőben
Kezdőlap

A BKV Zrt. az egykori éjszakai villamosok és az 1000-es tipus emlékére
2009 Szeptember 26-án, szombat éjjel 47É emlékmenetet szervezett. Móricz Zsigmond körtérről
a Városház térre és vissza tett egy kört a BKV Zrt. mindhárom nosztalgia villamosa, köztük az
évekig a szentendrei Városi Tömegközlekedési múzeumban kiállított, 1074-es, (kép) őt 2009 Augusztusában hozták ismét Budapestre és állították üzembe. Vasárnap pedig a 41-es villamos Kamaraerdei végállomásán volt egy kis járműbemutató, azért éppen aznap, mert akkor járt utoljára
a nyári szezonban hétvégenként Hűvösvölgy és Kamaraerdő között közlekedő UV villamos .
A rendezvényt a 41-es villamoson kívül a Bocskai úttól félóránként induló nosztalgiával is meg lehetett közelíteni, két vonaljegy ellenében (436-os és 611-es felváltva) de Kamaraerdő és
Budafok kocsiszín között az 1074-es is közlekedett.


Szombat este éjfél után kezdődött a program, meghirdetés szerint 0:20-kor érkeznek a
Bocskai úthoz és 0:40-kor indulnak a Városház térre. Pontosan meg is érkeztek.


A Bocskai útnál még indulás elött kihasználva a három vágányt, egymás mellett lehetett fotózni
mindhármukat, aztán indulás. (Itt is két vonaljegy ellenében.)


Megérkeztünk a Városház térre, sajnos csak két járművel, az 1047-es a pályaállapotokra hivatkozva
nem jöhetett ki idáig, pedig ő volt az egyetlen aki 47É-re volt táblázva :(
Vele a 41-es villamos vonalán Rózsavölgy felé mentek visszafogni.


Budafoki elágazásnál egy fotómegállás, a Rózsavölgy felől visszatért 1074-es már ott várt minket.


Megérkeztünk a körtérre, még néhány kép aztán egy pár óra alvás...


Délelött Kamaraerdőben az 1047-es, mostmár 41-esre táblázva, mellette egy kiállított K Tátra .
Tömeg miatt a fotózás elég kilátástalannak bizonyult, a nyílt vonal amugy is szebb.


Kelenvölgynél lovakkal a háttérben az 1074-es, jobb oldali képen pedig a 436-os.


Ééés persze, az idén utoljára, Hűvösvölgybe tartó UV villamos sem hiányozhat.


Balatoni útnál egy kis mocsárba mászás eredménye képpen az 1074-es pár percel utána a 611-es.


Kőérbereknél egy kis vadregényes hegymászást követően az alábbi képek sikerültek.
Szebb volt a táj amíg nem volt beépítve...


Repülőtér megálló elött száguld az 1074-es.


Kiállított Hógép vezetőállása, másik képen pedig a kiállított járművek sora, Mukival az élen.


Bocskai útnál a 436-os


Budafok kocsiszínnél az 1074-es várja, hogy a Tátra a 18-ason elinduljon, hogy -két visszafogás után-
a helyére álhasson a peron mellé, a biztonságos utascsere érdekében.


Budafok kocsiszínben hétvégén, nappal is sok Tátra áll, jobb oldali képen pedig a
436-os halad Kamaraerdő felé, a kocsiszínnel a háttérben.


Budafoki elágazásnál az 1074-es


Rózsavölgy alsónál az 1074-es és a 436-os...


Ugyanitt egy UV Kamaraerdő felé.


1074-es Rózsavölgy felsőnél és a 436-os a Pék utcánál, sajnos már nagyon laposan süt a nap...
lassan vége is a programnak.


Kamaraerdőnél érdeklődőkben még mindig nincs hiány.


436-os megy kocsiszínbe a Petőfi hídon egy Combino mellett, kicsit absztraktra sikerült a kép, de nekem valamiért mégis tetszik. (Neked mi a véleményed róla? Írd meg a Vendégkönyvben!)
Jobb oldali képen pedig a Bosnyák téren, Zugló kocsiszínbe hazatért UV.

Felvételek készültek: 2009 Szeptember 27.
Cikk készült: 2009 Október 1.

 

 

Tetszik ez a cikk? Vagy vérig sértettelek vele? :-) Hibát, elírást találtál, vagy csak véleményt alkotnál?
ĺrd meg a Vendégkönyvben!